- Vlastník bytu alebo nebytového priestoru nahlási vznik poistnej udalosti správcovi. Ak je to možné, zabezpečí základnú fotodokumentáciu (stačí aj mobilným telefónom)
- Správca posúdi, či sa jedná o udalosť v spoločných priestoroch, alebo na spoločných zariadeniach bytového domu a uvedenú udalosť nahlási poisťovni, s ktorou má bytový dom uzatvorené poistenie 1).
- Poisťovňa poistnú udalosť zaeviduje pridelením čísla poistnej udalosti a v prípade potreby pošle na miesto udalosti likvidátora na obhliadku.
- Ak sa jedná o škodu spôsobenú vandalizmom, vlastník resp. správca privolá aj políciu, ktorá o tom spíše záznam.
- Správca zabezpečí doloženie všetkých potrebných dokladov poisťovni, ktorá poistnú udalosť v určenej lehote uzavrie a v prípade, že poistná zmluva sa vzťahovala aj na existujúcu poistnú udalosť poukáže finančné plnenie znížené o spoluúčasť na účet bytového domu.
_______________
1) V prípade vzniku poistnej udalosti na majetku vlastníka bytu/NP, vlastník kontaktuje priamo svoju poisťovňu, s ktorou má uzatvorené poistenie. Nárok na náhradu vzniknutej škody si uplatní zo svojej bytovej poistky, ktorá môže byť následne nárokovaná regresom zo spoločnej poistky bytového domu.